På den ene side er teknologi overalt, og derfor ser det ud til, at en stor del af forretningen foregår online. På den anden side længes mennesker stadig efter varige, ægte, personlige forbindelser.
Måske er du på en netværksarrangement. Måske har du lige holdt et møde med en potentiel ny kunde.
Sender du dine kontaktoplysninger digitalt? En e-mail er praktisk, men også upersonligt.
Du vil nemmere opbygge et ægte, varigt forretningsforhold, hvis du indgår i ægte samtaler (du ved, den slags, hvor du faktisk får øjenkontakt med den anden person). I visse situationer kan du få gavn af at bruge et visitkort.
Du kan nemt tilføje en QR-kode til kortet, der fører dem til din hjemmeside - det vigtigste dog er, at du giver dem det lille, håndgribelige stykke papir, så de kan huske dig. En e-mail kan let forsvinde i en overfyldte indbakke. Et visitkort, der tager fysisk plads i en punge eller en skuffe, vil på et eller andet tidspunkt dukke op igen.
Et visitkort er også et direkte marketingværktøj. Med det rigtige design, vil det med succes formidle dit brand og hjælpe potentielle kunder med at huske dig. Du kan også være kreativ og give dit visitkort en ekstra funktion som f.eks. et aftalekort eller en rabatkupon. Uanset om du er på konference, netværksmøde eller lufthavnslounge, kan et godt visitkort hjælpe dig med at blive bemærket og skabe værdifulde forretningsforbindelser.
Det er dog ikke ligegyldigt, hvad for et visitkort du bruger. Et billigt udseende eller dårligt designet visitkort vil med stor sandsynlighed ende i den nærmeste skraldespand. Og endnu værre, vil det også efterlade dine potentielle kunder med den forkerte indtryk af din virksomhed og dit brand.
Der er nogle tilfælde, hvor mindre er mere: for meget information vil nemlig overvælde modtageren. Væk deres nysgerrighed og henvis dem dér, hvor de kan læse mere om dig.
Husk, at dit visitkort er det første indtryk, som potentielle kunder får af din virksomhed, dit brand og dig selv. I ord af den amerikanske skuespiller Will Rogers:
“You never get a second chance to make a first impression.”
Eller på god gammel dansk: Du får aldrig en chance mere til at gøre et førstehåndsindtryk.
Send os en mail via kontakt formular - vi vender tilbage hurtigst muligt.
Har du brug for hjælp her og nu, ring på tfl. 70 25 77 88