Zeal

"Jeg anede simpelthen ikke at man kunne så meget med pap og papir".

"Præmisserne for at drive virksomhed har ændret sig.
Dét, der engang ville være blevet betegnet som en sund og fornuftig forretningsmodel bliver i dag udfordret – indefra såvel som udefra."

Sådan starter indledningen af bogen “Isbjerget og de bæredygtige bundlinjer”, udgivet af Zeal og produceret hos Ecograf i slutning af 2021. 

Bogen er er en praktisk guide til bæredygtig forretningsudvikling, og derfor var det vigtigt for Zeal, at også produktionen af bogen signalerede det budskab og de værdier, som bogen står for. 

“Hos Ecograf kunne jeg få noget sparring på, hvordan vi kunne gøre det - altså trykke bogen på en bæredygtig måde også”, fortæller Xenia Duffy, adm. direktør og senior rådgiver hos Zeal. “Vi blev taget i hånden og ledt gennem processen med valg af materialer uden antagelser om, hvad vi vidste eller ikke vidste. Mulighederne blev meget håndgribelige og lette at konvertere til værdi for produktet, vores kunder og vores vision for bogen.”

Miljøbevidsthed under hele processen

Idéudviklingsprocessen startede med et møde, hvor Zeal fik rådgivning af Ecografs eksperter i forhold til valget af papirkvaliteter til både indhold og omslaget

“Da vi fik forespørgslen på at trykke bogen, var det for mig en no-brainer, at når man skulle lave en bog om den bæredygtige bundlinje, skulle man selvfølgelig vælge en bog, der blev trykt på 100% genbrugspapir” - siger Flemming Jensen, adm. direktør for Ecograf.

Det var dog ikke kun papir, de tog stilling til. Omslaget blev også helt anderledes, delvis for at skille bogen ud fra mængden, delvis for at minimere bogens klimaaftryk. Zeal valgte nemlig at få lavet en udskæring af omslaget i stedet for at, for eksempel, tilføje en kachering. 

Jeg anede simpelthen ikke at man kunne så meget med pap og papir. Det var megafedt, at Flemming foreslog at lave hul i forsiden - det havde vi jo ikke selv fundet på. Og så overraskede det flere på teamet, at papir ikke nødvendigvis er lavet af træer” - siger Xenia Duffy. 

Logo til FN's verdensmål

Bæredygtighed: mere end miljømærker

“Hos Ecograf har vi forståelse for, at rejsen mod bæredygtighed er mere end miljømærker og CO2-kompensation. At vælge et lokalt trykkeri, der producerer i Danmark og med digitaltryk i stedet for offset, gavner også miljøet.

Derudover er der materialer og processer, der har et lavere klimaaftryk end andre - og dér kan man også tage et bevidst valg.” - siger Natalia Madsen, som er bæredygtighedsansvarlig hos Ecograf gruppen. Og fortsætter: "Vi vil ikke sige, at vi laver bæredygtige tryksager (da der ikke findes en definition for hvad en bæredygtig tryksag er), men vi stræber os altid efter, at gøre det nemt for vores kunder at tage hensyn til miljøet i deres grafiske kommunikation". 

Eksperter med øje for detaljen

Udover den miljøbevidste forbruger, ville Zeal anbefale Ecograf til dem, der arbejder virkelig gennemført med sine produkter.

Dem, der går op i detaljerne, som selv lægger meget energi i at få det hele til at hænge sammen, og går den ekstra mil for deres kunder for at det bliver helt rigtigt. De vil virkelig føle sig mødt hos Ecograf – og det tænker jeg har en særligt høj værdi”.

Vil du vide mere? 

Book et gratis, uforpligtende møde med en grafisk rådgiver

- vi giver en god kop kaffe!

Ring til 70 25 77 88Skriv til kontakt@ecograf.dk
envelopemagnifiercrosschevron-downplus-circle
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram